dinsdag 5 juni 2012

Papierloos werken went


Vanmiddag gebeurde er iets grappigs. Ik zat in overleg met een collega over een al wat langer lopende zaak. Tijdens het gesprek wilden we even de resultaten van een bijeenkomst uit 2011 erbij pakken. Hij kon ze niet vinden. Ik ook niet. Niet op een netwerkschijf, niet in een mailbox.
Waar waren die aantekeningen in vredesnaam gebleven? Totdat ik mij bedacht dat ik toen nog aantekeningen op papier maakte…

Ik heb mijn iPad en half jaar geleden gekocht en ben er nu al zo aan gewend dat ik digitale notities maak dat het bijna tien minuten niet in mij was opgekomen dat ik ooit pen en papier gebruikte.
Eerder vond al eens iets vergelijkbaars plaats. Een maand nadat we een andere werkplek kregen moest ik iets printen. Toen kwam ik erachter dat er nog helemaal geen printer geïnstalleerd was.

Conclusie: Papierloos werken went heel snel en voor je het in de gaten hebt weet je niet beter meer.

1 opmerking:

Jan-Daem zei

Echt? Ik werk - helaas - nog steeds hybride.... Het eeuwige kladblok is nog steeds onderdeel van mijn repertoire. Waarin beheer jij je notities op de IPad? En hoe houd je die bij de relevante documenten? Ik ben benieuwd. ;-)